Un studiu recent realizat arată că peste jumătate din cei implicaţi în politica europeană au aflat mai multe despre acest domeniu apelând la surse online, 19% spun că ceea ce au găsit pe internet i-a făcut să îşi schimbe poziţia politică. 13 procente dintre cei intervievaţi sunt ferm convinşi că membrii Parlamentului European sunt foarte prezenţi de exemplu prin bloguri, asta deşi mulţi oficiali continuă să fie adepţii apariţiilor tradiţionale, folosind totuşi noile inovaţii tehnologice în relaţiile personale.
E-mail-ul rămâne cea mai utilizată cale de comunicare pentru 87% dintre cei chestionaţi. Întâlnirile face-to-face sunt încă în top, aşa cum spunea şi Jere Sullivan, unul dintre participanţii la prezentarea rezultatelor, însă nu suntem deloc departe de momentul în care organizarea de întâlniri şi conferinţe online va fi o normalitate.
Dacă BBC, New York Times şi Le Monde rămân sursele tradiţionale cele mai căutate, la capitolul online, cele mai de încredere sunt Politico în SUA şi EurActiv-ul în UE.
Pentru o imagine mult mai clară a poziţionării online-ului în rândul preferinţelor europarlamentarilor, 79% dintre ei utilizează zilnic web-urile, 69% ziarele tipărite, iar 66% ştirile TV.
Odată cu “explozia” de acoperire a internetului, cred că este inutil să mai detaliez care sunt avantajele pe care le oferă, şi motivele pentru care informarea online câştigă teren.
Dan LUCA / Bruxelles
marți, 19 ianuarie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu