Am văzut cum clasa politică utilizează deja Web 2.0 în comunicare, dar iată ce spun specialiştii în legătură cu prezenţa companiilor private pe social media - un “nu” hotărât din partea departamentelor juridice, însă firmele de PR şi consultanţă în comunicare propun prezenţa pe acest tip de media.
Dacă în Europa specialiştii PR consideră că interacţiunile din cadrul comunităţilor online se menţin în limitele “bunului simţ”, pe continentul american, se pare că acest lucru poate fi controlat doar cu ajutorul unor reguli şi penalizarea prin amenzi. Pe lângă baza de date de “best practices”, pe care americanii o deţin, aceştia au pus la punct şi un sistem de agenţii guvernamentale, de exemplu FTC, care urmăresc activităţile online ale companiilor. Evident nu este etic să oferi premii celor care postează comentarii pozitive. Asta ar însemna să îţi creezi o imagine a companiei, care ar putea fi ireală, pe baza unor laude exagerate.
Costurile publicităţii pe social media sunt mult mai scăzute, dar există totuşi şi riscuri. Aşa cum spune şi Sorana Savu de la Premium Communication, în România clienţii se simt încă suspicioşi să vadă companiile pe social media, mai ales dacă acestea sunt mai noi, nu au încă notorietate, sau o piată matură.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu