Să ai sub 35 de ani? Să fii român? Şi să ai o afecere de succes într-o ţară vest-europeană? Sună ireal?
Nu este nimic irealizabil. Exemplul Danei Denis-Smith dovedeşte că se poate. Ea a reuşit acest lucru în Marea Britanie, începând ca jurnalist pentru BBC, The Economist, apoi profesând ca avocat. Următoarea etapă a fost însă înfiinţarea unei firme de consultanţă la Londra, Marker Global, specializată pe analiza de risc în ţările emergente, multe dintre cercetările realizate având ca subiect România.
Care sunt ingredientele pe care le consideră sibianca indispensabile pentru o afacere de succes? Curajul, încrederea în sine, o idee, şi un calculator bun, conectat la internet. Pe lângă toate acestea să nu lipsească bineînţeles iniţiativa şi multă muncă. Creativitatea este un alt atribut care nu lipseşte românilor, însă din păcate, în unele domenii uităm să îl folosim.
“Investitorilor în pieţele de capital le-aş sugera să urmărească cu atenţie schimbările la nivel macroeconomic şi riscul politic al ţării”. “România e o destinaţie bună, pentru că încă există oportunităţi. Dar le-aş sugera să nu se bazeze pe mitul existenţei unei forţe de muncă supracalificată, pentru că sunt lacune serioase în România în domeniul acesta şi ele sunt foarte specifice sectorului în care operezi. Le-aş sugera să facă un studiu al pieţei foarte serios înainte de a se lansa într-o investiţie”. Ceea ce crede Dana Denis-Smith despre România trebuie să fie un semnal de alarmă nu pentru investitorii străini, ci pentru români.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu