Agenţia de comunicare Fleishman-Hillard a publicat recent la Bruxelles un studiu în care a analizat cum utilizează parlamentarii europeni instrumentele digitale, în scopuri profesionale sau pentru cercetare.
Concluziile demonstrează că două treimi dintre aceştia sunt prezenţi pe Facebook, iar o treime pe Twitter. Însă tot mai puţini dintre aleşii europeni scriu pe bloguri. Nu este suficient să exişti online, trebuie să gestionezi foarte bine relaţiile în interiorul “comunităţii”. Utilizarea acestor instrumente poate da cu adevărat un plus de valoare imaginii politicianului atunci când acesta se implică în conversaţii şi oferă răspunsuri la întrebările cetăţenilor, ba chiar se consultă cu ei atunci când are de luat o decizie.
Dacă vorbim de cercetare, procentul celor 93% dintre europarlamentari care utilizează Google sau alte motoare de căutare este cu adevărat semnificativ.
Interesanţi sunt şi cei trei paşi mari, sugeraţi de specialistul Steffen Thejll-Moller, care trebuie urmaţi pentru a avea succes în mediul online: “crearea unui mesaj captivant, targetarea oamenilor potriviţi şi generarea de buzz.”
În finalul interviului, Steffen Thejll-Moller îşi argumentează părerea conform căreia PR=marketing: “profesionistul în comunicare trebuie să fie capabil să facă şi PR şi marketing la un loc”. Din necesitatea prezenţei permanente cu răspunsuri la întrebările primite, cu urmărirea conversaţiilor şi acţiunilor celorlalţi membrii, a apărut un nou job în social media: community managerul.
În scurt timp, vom putea vorbi despre community manageri ai Parlamentului European?
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu