Sunt conştient de greutăţile cu care se confruntă cei responsabili în consolidarea brandului UE. De această dată vreau să insist mai mult pe factorii care fac această muncă atât de grea. Un brand trebuie să fie caracterizat de autenticitate şi integritate. Axându-se pe prima dintre acestea, autoarea unui interesant articol publicat de PR Romania, explică de ce: autentic înseamnă “adevărat, real, original, veritabil şi preţios prin unicitate”. Pentru a fi adevărat, un brand trebuie să se identifice cu o idee, un scop. Identitatea devine astfel una dintre cele mai greu de îndeplinit provocări ale brandingului, în contextul în care tendinţele actuale sunt de uniformizare, egalizare, globalizare, etc. În mod normal, identitatea trebuie să exprime ceva intern, o credinţă.
Foarte frumos este exemplificată necesitatea creării unui tot unitar, constituit din numele, viziunea şi expresiile vizuale ale brandului. Iar dacă mă opresc asupra preţiozitătii unui brand, aceasta nu se poate obţine decât prin inovare. Lipsa de autenticitate nu este singura problemă a brandurilor. Creatorii trebuie să fie atenţi şi la integritatea acestuia, ambele afectând valoarea şi credibilitatea sa.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu