miercuri, 24 august 2011

De la caritate la “filantrocapitalism”

Implicarea în proiecte umanitare a marilor nume de business naşte un nou concept – “filantrocapitalism”, definit de Michael Green şi Matthew Bishop. Un articol Forbes România face o demarcaţie clară între “caritate” şi “filantropie”, care nu înseamnă a dărui pentru satisfacerea nevoilor primare ale unor persoane defavorizate, ci “a investi”, de exemplu în cercetare, sau aşa cum face Jerry Hirsch, pentru îmbunătăţirea comunicării între ONG-urile americane.

Ceea ce trebuie subliniat în mod special este faptul că aceşti oameni cu succes în afaceri “aplică gândirea de business şi în filantropie”, după cum spune Green, având în final aceeaşi satisfacţie, dacă nu chiar mai mare atunci când văd rezultatele.

O altă formă de asociere a antreprenoriatului cu acţinunile sociale fiind cea de sprijinire a business-urilor sociale, despre care am mai vorbit, prin acordarea de împrumuturi fără dobândă, cu obligativitatea ca profitul să fie reinvestit în afacere.

Dan LUCA / Bruxelles


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu