vineri, 16 decembrie 2011

Avem timp de PR?

Fiind un domeniu relativ complex, PR-ul nu este perceput corect, şi nu mă refer numai la România, unde se cunoaşte şi mai puţin despre această activitate decât în ţarile mai dezvoltate. Fie încurcată cu Relaţia cu Publicul, fie, redusă doar la relaţia cu media, cert este că o clarificare a rolului PR-istului este binevenită.

Citind articolul publicat de PR Romania, ce poartă semnătura Lilianei Bindeanu, PR Strategist la Strategy Ideea Consulting, mi-am dat seama că nu ar strica acest efort, din partea comunicatorilor, de a face puţin PR pentru PR, fără de care restul activităţilor companiilor, dar şi persoanelor publice ar fi zadarnice, nereuşind să pătrundă şi să se menţină pe piaţă.

Nu pot să nu citez ultimele promisiuni pe care la face specialista în PR, pentru a demostra importanţa muncii pe care o desfăşoară – “voi continua sa fac networking (Social Media şi PR-ul merg mână în mână), voi fi mereu un student la comunicare, voi studia PR-ul şi mă voi dedica din ce în ce mai mult pentru ca partenerii de afaceri să dobândească o educaţie în acest domeniu”.

Dacă spuneam cu ceva timp în urmă că după aproximativ 100 de ani de la recunoaşterea PR-ului ca meserie, specialistul se ocupă de scrierea comunicatelor de presă, organizarea de evenimente, conceperea discursurilor, activitatea de lobby sau editează broşuri, poate că am omis unul dintre cele mai importante lucruri pe care în contextual actual, PR-istul nu are voie să le uite – prezenţa în mediul online, şi permanenta adaptare la ceea ce se cere, pe principiul “Încrede-te în tine însuţi, dar încrede-te mai mult în trend-uri!”.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu