Dacă angajaţii au nevoie de o serie de stimulente pentru a se simţi motivaţi, iată că şi discursul managerului influenţează mult percepţia acestora despre companie. Sfaturile specialiştilor în domeniu ar trebui luate în calcul, mai ales că în acest caz, nu vorbim de necesitatea unei investiţii financiare suplimentare.
Însă, mare atenţie, „o reţetă care motivează un grup de oameni poate demotiva un altul şi viceversa“, după cum explică Cosmin Alexandru, Managing Partner la B&P Brandivia. Oamenii se simt motivaţi atunci când li se acordă atenţie şi credit. Astfel, un discurs motivaţional va avea rezultatele scontate în măsura în care comportamentul celui care îşi doreşte să insufle motivarea este în concordanţă cu ceea ce gândeşte publicul, dar mai ales cu ce simte.
Nu mai reiau şi eu acei paşi care trebuie urmaţi atunci când se construieşte “cuvântarea”, sau să insist pe evidenta necesitate de a prezenta rezultatele bune, cu nominalizarea persoanelor care le-au atins, ci mă opresc asupra câtorva elemente mai speciale.
Mă refer aici la acele greşeli personale care trebuie inserate în cuprins şi de asemenea, apelul la umor. Şi atunci să o spunem pe cea dreaptă, oamenilor trebuie să li se spună ceea ce vor să audă, evident cu respectarea sincerităţii şi corectitudinii. Cum ştie managerul ce ar trebui spus? - „O bună metodă de verificare ar fi să le spună ceva ce şi managerul şi-ar dori să audă, dacă ar fi în locul lor“, explică Cosmin.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu