marți, 3 decembrie 2013

Dan LUCA – articol în ziarul Argeşul – Brand “made in Romania”


Adresându-mă cititorilor ziarului Argeşul, dar nu numai, în articolul publicat în această săpămână am încercat să subliniez importanţa promovării brandurilor naţionale, care pot deveni adevărate “mărci de ţară” atunci când sunt eficient valorificate.

În materialul pe care îl redau integral şi în continuare, am dat doar câteva din exemplele existente în turismul internaţional:

................

Argeşul a fost prezentat recent ca fiind vicecampionul exporturilor la nivel naţional, aflându-se pe locul doi în clasamentul judeţelor cu cele mai mari exporturi din ţară, principalele mărfuri trimise peste graniţă din judeţ fiind autoturismele fabricate la uzina Dacia din Mioveni. Dacia este un brand pentru România.

Putem să ne remarcăm şi prin alte simboluri româneşti şi să facem din ele branduri turistice, nu doar prin legenda lui Dracula, fabricată şi mediatizată mai mult de alţii decât de noi. De exemplu, Festivalul “George Enescu”, pe lângă faptul că este un eveniment cultural internaţional major organizat la noi, este şi un puternic brand cultural al României, un real magnet pentru turiştii străini. Pe de altă parte, istoria poate fi valorificată ca brand prezent şi poate constitui un adevărat potenţial de viitor, nu numai în bussines, ci şi în campanii de ţară ca şi completare şi susţinere a autenticităţii brandului naţional. Am văzut că se practică des asocierea cu numele Casei Regale a României, ceea ce conferă în prezent multor companii furnizoare de bunuri şi servicii prestigiu şi rezonanţă.

Turismul educaţional este practicat în state precum Spania, Italia, China şi ţările fostei Uniuni Sovietice. De altfel, Spania şi Italia beneficiază de un program guvernamental de susţinere şi finanţare a acestor programe, pentru a încuraja învăţarea în limba engleză. Evident, până la a egala instituţiile româneşti de învăţământ branduri precum Cambridge sau Oxford este cale lungă, însă şi spre astfel de abordări ne-am putea orienta.

Serviciile medicale de calitate, deşi de multe ori practicate în mediul privat, dar la preţuri mai accesibile decât în multe alte ţări, îi atrag pe cetăţenii străini spre România. Remus Lăpuşan evidenţia recent posibilitatea lansării unui proiect pentru “turismul medical” la Cluj. Acesta propune crearea unei platforme online care să ofere informaţii utile atât turiştilor străini, cât şi românilor care au nevoie de serviciile medicale oferite de centrele specializate ale municipiului. “Turiştii sosiţi în Cluj pentru a beneficia de servicii medicale, la costuri decente, nu numai că aduc în judeţ bani, ci au un impact pozitiv şi asupra serviciului de sănătate din respectiva societate şi asupra industriei turistice”, explica liderul clujean. Turismul medical înseamnă tratament şi intervenţii şi refacere. Turiştii caută clinici cu specialişti buni şi hoteluri de calitate în care să-şi petreacă perioada de convalescenţă. Citeam recent că Braşovul propunea un proiect pilot în acest sens, dezvoltat împreună cu specialişti germani.

Apropo de Germania, la Munchen turiştii pot vizita BMW Welt, una dintre atracţiile oraşului, alături de BMW Museum. M-aş bucura să aud pe viitor de Piteşti, în călătoriile mele în străinătate, ca fiind una dintre destinaţiile căutate de turişti pentru istoria Dacia.

Dan LUCA / Bruxelles

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu