vineri, 7 martie 2014

Digitalizare… digitalizare, şi iar digitalizare


În era în care competenţele digitale sunt din ce în ce mai cerute la angajare, în marea majoritate a joburilor se manifestă şi o preocupare din partea angajatorilor de a familiariza angajaţii cu tehnologia mobilă, social media şi „cloud computing”, “pentru a-i educa şi a le conferi putere”, după cum scria un recent articol Cariere.

Perry Hewitt, de la Harvard Business School, recomandă câteva metode prin care anjajaţii, indiferent de vârstă şi poziţie în organigramă, vor deveni mai receptivi la noile cerinţe. Printre variantele propuse sunt “trainingul dedicat. Mă gândesc la acest training nu doar ca la ceva formal – fie că are loc prin interacţiune directă şi faţă-în-faţă cu trainerul, în sesiuni de conferinţe sau prin înregistrări video –, ci şi la genul de training concentrat care este oferit „de la coleg la coleg” şi are loc la prânzuri „luate la pachet în afara biroului” sau în după-amiezile când e mai multă linişte în birouri”, explică acesta.

La fel de importantă, în opinia acestuia este învăţarea din mers (on-the-job): ai un proiect care are nevoie de resurse, iar oamenii învaţă din mers, datorită unui training bine ţintit şi asigurat la timp, pentru a permite ca proiectul să avanseze.

Motivarea este esenţială şi în plus, angajaţii trebuie să înţeleagă de asemenea că “s-au dus vremurile în care doar webmaster-ul deţinea cheile împărăţiei digitale şi că împărtăşirea cunoştinţelor din domeniul digital este unul dintre motoarele succesului individual şi colectiv”, spune Perry Hewitt.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu