În era în care competenţele
digitale sunt din ce în ce mai cerute la angajare, în marea majoritate a
joburilor se manifestă şi o preocupare din partea angajatorilor de a
familiariza angajaţii cu tehnologia mobilă, social media şi „cloud computing”,
“pentru a-i educa şi a le conferi putere”, după cum scria un recent articol Cariere.
Perry Hewitt,
de la Harvard Business School, recomandă câteva metode prin care anjajaţii,
indiferent de vârstă şi poziţie în organigramă, vor deveni mai receptivi la
noile cerinţe. Printre variantele propuse sunt “trainingul dedicat. Mă gândesc
la acest training nu doar ca la ceva formal – fie că are loc prin interacţiune
directă şi faţă-în-faţă cu trainerul, în sesiuni de conferinţe sau prin
înregistrări video –, ci şi la genul de training concentrat care este oferit
„de la coleg la coleg” şi are loc la prânzuri „luate la pachet în afara
biroului” sau în după-amiezile când e mai multă linişte în birouri”, explică
acesta.
La fel de
importantă, în opinia acestuia este învăţarea din mers (on-the-job): ai un
proiect care are nevoie de resurse, iar oamenii învaţă din mers, datorită unui
training bine ţintit şi asigurat la timp, pentru a permite ca proiectul să
avanseze.
Motivarea este
esenţială şi în plus, angajaţii trebuie să înţeleagă de asemenea că “s-au dus
vremurile în care doar webmaster-ul deţinea cheile împărăţiei digitale şi că
împărtăşirea cunoştinţelor din domeniul digital este unul dintre motoarele
succesului individual şi colectiv”, spune Perry Hewitt.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu