vineri, 22 august 2014

Corporaţii care investesc în sistemul educaţional românesc

Nume “româneşti” precum Dacia, Holcim sau Tenaris Silcotub pot “sta cu fruntea sus” în faţa companiilor germane precum Mercedes-Benz. În ultimii ani aceste companii “au investit în programe de calificare a tinerilor în meseriile pentru care îşi găsesc cu greu candidaţi pe piaţa muncii”.
 
Spre exemplu, Heineken România, producătorul berii marca Bucegi, anunţa recent că va finanţa, cu circa 300.000 de lei, trei licee sau şcoli posticeale care îşi adaptează programele de studiu în aşa fel încât meseriile pe care le vor învăţa tinerii cuprinşi în program să aibă corespondent în nevoia de pe piaţa muncii din acea zonă. Programul nu prevede neapărat formarea de tineri pentru meseriile necesare în fabricile în care se face berea Bucegi, ci şi în alte industrii.

Francezii de la Dacia, au semnat luna trecută un parteneriat cu un liceu tehnologic, contribuind la crearea a două clase care să formeze sculeri-matriţeri, o meserie devenită celebră în ultimii ani prin prisma rarităţii cu care se găsesc oameni specializaţi în acest domeniu.
 
Holcim, compania veterană la acest capitol, derulează de un deceniu un program de instruire pentru mecanici, electricieni sau operatori, în cadrul unei şcoli postliceale pe care a înfiinţat-o în Aleşd. 

Mă încântă să văd deschidere în adaptarea învăţământului românesc!

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu