Nume
“româneşti” precum Dacia, Holcim sau Tenaris Silcotub pot “sta cu fruntea sus”
în faţa companiilor germane precum Mercedes-Benz.
În ultimii ani aceste companii “au investit în programe
de calificare a tinerilor în meseriile pentru care îşi găsesc cu greu candidaţi
pe piaţa muncii”.
Spre exemplu,
Heineken România, producătorul berii marca Bucegi, anunţa recent că va finanţa,
cu circa 300.000 de lei, trei licee sau şcoli posticeale care îşi adaptează
programele de studiu în aşa fel încât meseriile pe care le vor învăţa tinerii
cuprinşi în program să aibă corespondent în nevoia de pe piaţa muncii din acea
zonă. Programul nu prevede neapărat formarea de tineri pentru meseriile necesare
în fabricile în care se face berea Bucegi, ci şi în alte industrii.
Francezii de la
Dacia, au semnat luna trecută un parteneriat cu un liceu tehnologic,
contribuind la crearea a două clase care să formeze sculeri-matriţeri, o
meserie devenită celebră în ultimii ani prin prisma rarităţii cu care se găsesc
oameni specializaţi în acest domeniu.
Holcim,
compania veterană la acest capitol, derulează de un deceniu un program de
instruire pentru mecanici, electricieni sau operatori, în cadrul unei şcoli postliceale
pe care a înfiinţat-o în Aleşd.
Mă încântă să
văd deschidere în adaptarea
învăţământului românesc!
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu