duminică, 31 august 2014

Presa europeană (definiţie academică)


Bruxelles-ul este cel mai mare pol de presă din lume în opinia experţilor, sector reprezentat în proporţie majoritară de corespondenţii naţionali – 95%. 2% este presa internaţională, iar 3% media europeană, unde printre cele mai vizibile nume sunt EurActiv, European Voice, EUObserver sau Agence Europe.

Presa internaţională, şi mă refer aici la cei care lucrează pentru Financial Time, International Herald Tribune sau The Economist, sunt bine implementaţi şi în Bruxelles-ul european, cu echipe de 3-10 ziarişti.

În SUA, se poate identifica uşor un top cu cele mai reprezentative 40, 50 sau chiar 60 de media de pe piaţă, în Europa însă această piaţă este mult mai fragmentată, complexă şi dificilă.  Să luăm câteva exemple - Reportajele din “Le Monde” ajută să poţi avea vizibilitate în ochii liderilor din Franţa, dar nu şi a celor din Copenhaga sau Madrid. În media descentralizată a Germaniei acoperirea mediatică este realizată de o mulţime de publicaţii regionale.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu