Bruxelles-ul este
cel mai mare pol de presă din lume în opinia experţilor, sector reprezentat în
proporţie majoritară de corespondenţii naţionali – 95%. 2% este presa
internaţională, iar 3% media europeană, unde printre cele mai vizibile nume
sunt EurActiv, European Voice, EUObserver sau Agence Europe.
Presa internaţională,
şi mă refer aici la cei care lucrează pentru Financial Time, International
Herald Tribune sau The Economist, sunt bine implementaţi şi în Bruxelles-ul
european, cu echipe de 3-10 ziarişti.
În SUA, se
poate identifica uşor un top cu cele mai reprezentative 40, 50 sau chiar 60 de
media de pe piaţă, în Europa însă această piaţă este mult mai fragmentată,
complexă şi dificilă. Să luăm câteva
exemple - Reportajele din “Le Monde” ajută să poţi avea vizibilitate în ochii
liderilor din Franţa, dar nu şi a celor din Copenhaga sau Madrid. În media
descentralizată a Germaniei acoperirea mediatică este realizată de o mulţime de
publicaţii regionale.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu