sâmbătă, 14 februarie 2015

Foşti comisari europeni atacã comunicarea UE


Foștii comisari europeni, Connie Hedegaard și Siim Kallas, precizau în evenimentul pe care l-am organizat la sfârşitul lunii trecute, că UE ar trebui să încurajeze un mediu de afaceri mai bun pentru o mass-media pan-europeană și să sprijine dezvoltarea de noi tehnologii în acest sector.

În recenta discuție a fost criticată de asemenea strategia de comunicare a executivului UE. Cei doi ex-comisari salută propunerile pentru o strategie media a UE și susţin măsurile care să scape sectorul de reglementări împovărătoare.


Connie Hedegaard spunea că afacerile europene au nevoie de "acoperire mass-media puternică pentru a obține mai mulți cetățeni implicați". "Acoperirea de la Bruxelles trebuie să fie mai bine integrată în dezbaterile naționale, trebuie să se scape de ideea că Bruxelles-ul reprezintă "cealată parte", ceea ce este o mare provocare", a declarat fostul comisar danez.

Siim Kallas crede că este nevoie de o strategie pentru a reduce decalajul dintre opinia publică la nivelul UE și cea la nivel de stat membru. "Există o prăpastie între percepțiile la cele două nivele și conectarea acestor două spații". Adevărata problemă se află la abordarea șefilor de stat și de guvern, care spun un lucru la reuniunile Consiliului și un alt lucru publicului lor național, "creând un Bruxelles mitic", a adăugat Kallas, de altfel o idee pe care personal am încercat să o transmit celor care reprezintă interesele naţionale în capitala Europei.


Dan LUCA / Bruxelles

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu