marți, 10 martie 2015

De ce iubim/urâm Internetul?

Ca urmare a faptului că oricine are posibilitatea de a încărca date pe Internet care pot ulterior să fie consultate online, internetul a devenit „o pustietate de date nefiltrate. Nu știi ce să ignori și ceea ce are valoare de lectură”, consideră Clliford Stoll.

Astronomul american este de părere că inclusiv introducerea excesivă a calculatoarelor în școli nu este de dorit. „Ni s-a spus că multimedia va face şcoala mai ușoară și mai distractivă. Elevii vor fi încântaţi să înveţe din clipuri animate oferite de software adaptate. Cine va mai avea atunci nevoie de profesori, când ai acces la educație asistată de calculator? Aceste jucării scumpe sunt însă dificil de utilizat în sălile de clasă și necesită o vastă pregătire a cadrelor didactice. Sigur, copiilor le plac jocurile video, dar din propria experiență, vă puteţi aminti un diafilm didactic? Pun pariu că vă amintiți două sau trei cadre didactice deosebite de la care aţi avut ce învăţa pe parcursul vieţii”.

Internetul apărut acum aproape o jumătate de secol a traversat diverse etape, apărând permanent noi utilităţi. Aceste dezvoltări au generat însă şi reticenţe şi scepticism, în egală măsură. Ce aspecte care ne vor „dezumaniza” mai invocă autorul? - magazinele tradiţionale, vor intra într-o „stare avansată de uzură”, o reţea de chat va înlocui o ieşire la cafea cu prietenii, însă niciun afișaj multimedia interactiv nu va avea capacitatea de a oferi aceeaşi senzaţie precum un concert live.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu