Ca urmare a faptului că oricine are posibilitatea de a încărca date pe
Internet care pot ulterior să fie consultate online, internetul a devenit „o
pustietate de date nefiltrate. Nu știi ce să ignori și ceea ce are valoare de
lectură”, consideră Clliford
Stoll.
Astronomul american este de părere că inclusiv introducerea excesivă a calculatoarelor
în școli nu este de dorit. „Ni s-a spus că multimedia va face şcoala mai ușoară
și mai distractivă. Elevii vor fi încântaţi să înveţe din clipuri animate
oferite de software adaptate. Cine va mai avea atunci nevoie de profesori, când
ai acces la educație asistată de calculator? Aceste jucării scumpe sunt însă
dificil de utilizat în sălile de clasă și necesită o vastă pregătire a cadrelor
didactice. Sigur, copiilor le plac jocurile video, dar din propria experiență,
vă puteţi aminti un diafilm didactic? Pun pariu că vă amintiți două sau trei
cadre didactice deosebite de la care aţi avut ce învăţa pe parcursul vieţii”.
Internetul
apărut acum aproape o jumătate de secol a traversat diverse etape, apărând permanent
noi utilităţi. Aceste dezvoltări au generat însă şi reticenţe şi scepticism, în
egală măsură. Ce aspecte care ne vor „dezumaniza”
mai invocă autorul? - magazinele tradiţionale, vor intra într-o „stare avansată
de uzură”, o reţea de chat va înlocui o ieşire la cafea cu prietenii, însă
niciun afișaj multimedia interactiv nu va avea capacitatea de a oferi aceeaşi
senzaţie precum un concert live.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu