În
2008 propuneam o strategie de dezvoltare a turismului local şi naţional, prin
care străinilor să le fie oferite pachete turistice, de 500
de euro pentru două persoane, pentru un week-end. Nu mă hazardez a susţine
că ideea îmi aparţine, ci este un model care a prins în alte părţi, şi se pare
că şi prestatorii de servicii turistice din România s-au orientat în ultima
perioadă spre această variantă, a all-inclusive-ului.
Recent
se sublinia că străinii sunt atraşi de all-inclusive-ul românesc, o mare
contribuţie la acest succes fiind meniul cu preparatele tradiţionale.
Proprietarul
Mareea, Marius
Usturoiu, care administrează şi un complex all inclusive din Mamaia,
declara că, în general, un străin plăteşte pentru un concediu all inclusive în
România, la un hotel de trei stele, 500-600 de euro, preţ în care intră şi
biletul de avion.
În
2014, pe litoralul românesc au fost disponibile 6.750 de locuri în structurile
all inclusive, iar în acest an numărul loc a crescut cu 581 de locuri.. "Creşterea
din acest an se explică prin promovarea tot mai intensă făcută acestui tip de
turism în străinătate, mai ales la târgurile de turism dar şi prin faptul că acest
produs s-a consolidat în ultimii ani şi începe să ajungă la maturitate", a
mai spus Marius Usturoiu.
Îmi
doresc ca, în viitorul cât mai apropiat, persoanele cu care interacţionez în
afara ţării să asocieze România cu o ţară frumoasă, cu servicii de calitate,
care ştie să se promoveze pe măsura potenţialului,
o posibilă destinaţie de vacanţă, pentru cei mai pretenţioşi turişti.
Dan
LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu