Excelentã senzaţia de a publica o carte. Un sentiment
special, un proiect complex dus la final… Iar dacã unii cred cã te îmbogãţeşti
scriind o carte despre Bruxelles-lui european, le recomand sã încerce…
Cartea “Mapping the influencers in EU Policies” mi-am
imaginat-o de vreo 20 de ani, iar în ultimii doi ani am gãsit motivaţia necesarã
sã o realizez. Am mai scris câteva
cãrţi înainte, dar acum este ceva unic. Este de fapt un curs pentru studenţii
şi masteranzii de la ştiinţe politice, drept, comunicare sau studii europene,
dar în acelasi timp şi un studiu extins adresat experţilor din Bruxelles-ul
european.
Valoarea adaugatã intervine în special datoritã abordãrii
inclusive a prezentãrii entitãţiilor din jurul instituţiilor europene, începând
cu Reprezentanţele Permanente ale ţãrilor membre UE, trecând prin mediul corporatist
şi ajungând pânã la cei care vin din segmentul profesiilor liberale.
De cel puţin 15 ani “navighez” în lumea asociaţiilor
europene şi mi-am permis prin intermediul acestei cercetãri sã clasific aceste structuri,
dar şi sã prezint douã studii de caz, unul legat de proiecţia federaţiilor
industriale din domeniul agriculturii pe structura româneascã şi o comparaţie între
Uniunea Europeanã şi Statele Unite ale Americii la nivelul structuriilor din
politica de energie.
Din miile de contacte am selecţionat 40 de experţi pe
care i-am rugat sã prezinte tendinţele în afacerilor europene cu orizont 2030. De
abia aştept sã vãd cum inteligenţa artificialã va influenţa deciziile în
politicile sectoriale.
Am mers mai departe şi am încercat sã creionez
oportunitãţile de afaceri din Bruxelles, cum sã gãseşti un loc de muncã dacã
adori structura comunitarã sau câteva sugestii legate de comunicarea europeanã.
La final de proiect, doresc sã mulţumesc celor
aproximativ 50
de persoane care au avut o contribuţie directã în aceastã cercetare.
Câteva gânduri şi despre editura Palgrave Macmillan.
Fantasticã experienţa în a lucra cu o editurã mondialã, o adevãratã plãcere sã
interacţionez cu birourile din Anglia, Germania, Elveţia şi India.
Desigur, puteţi achiziţiona cartea. Trãim într-o lume
digitalizatã şi procedura e usoarã, aşa cum se sugereazã pe pagina editurii.
Eu vã mulţumesc pentru cã citiţi aceste rânduri şi
sper din toatã inima cã aceastã nouã producţie editorialã sã vã fie utilã.
Dan
LUCA / la Bruxelles de vreo 22 de ani
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu