miercuri, 19 martie 2008

Sursele instituţionale şi non-instituţionale de informare în UE

“Informaţia înseamană puterea”. Citatul nu îmi aparţine, dar cred că la ceva de genul “informaţia este un pas important către putere” subscriu cu siguranţă. Dacă vorbim de informaţii despre Uniunea Europeană şi despre funcţionarea sistemului comunitar, inevitabil, numele Bruxelles-ului e primul care ne vine în minte. În timp, odată cu apariţia internetului, sursele online devin predominante. Asta nu însemană că doar stând în faţa calculatorului cunoaştem totul despre UE.

Dacă ne referim la sursele de informare instituţionale, Portalul Europa este “umbrela informaţională”. Comunicatele de presă ale Comisiei Europene se pot vizualiza în fiecare zi la orele 13 (ora României) pe “Press Room”. Se pot accesa de asemenea şi ştiri online despre Parlamentul European. Ştim cu toţii complexitatea mecanismului european, iar o data la 6 luni, web-urile Preşedenţiei UE devin şi acestea surse de informare. În primul semestru al anului 2008, Preşedenţia UE, deţinută de Slovenia, are o pagină de web dedicată.

În ultimii 30 de ani, Eurobarometrul a devenit un punct de referinţă pentru opinia publică în întreaga Uniune Europeană, o bună sursă de informare pentru cercetări despre UE.

Desigur nu doar sursele instituţionale sunt importante, iar presa “acoperă” subiectul UE, chair dacă nu atât de mult cât ar dori cei de la Direcţia Generală Comunicare a Comisiei Europene.

Recente sondaje de opinie, arată că cele „mai respectate” media în afacerile europene sunt:

EuroNews (TV)
BBC (TV & online)
CNN (TV)

Financial Times (print & online)
European Voice (print)
The Economist (print)

EurActiv (online)
EU Observer (online)

Nu trebuie uitate însă, ca şi surse de informare despre afacerile europene, meta-media de monitorizare, dintre care, le amintesc pe cele mai cunoscute: Google şi Yahoo! News

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: