joi, 24 mai 2012

Suntem dispuşi sã riscãm pentru INOVARE?


Un interesant material publicat de Cariere, explică diferenţa între “îmbunătăţirea situaţiei existente intr-o companie” şi adevãrata inovare. În general conducerea unei companii consideră că modelul de business existent este bun şi tot ceea ce vor este ca organizaţia lor să se axeze doar pe îmbunătăţirea performanţei acestuia. Semnul cel mai clar care arată că o companie şi liderii ei nu sunt interesaţi de inovaţie este când discuţiile despre noile modele de afaceri şi tehnologiile revoluţionare „care distrug“ pentru a construi „ceva nou“ sunt văzute şi tratate drept ameninţări venite din partea concurenţei, completează articolul.

O altă ameninţare, mult mai evidentă este insistarea pe un produs de succes, deşi situaţia de pe piaţă demonstrează clar că unul nou ar reuşi să atragă mult mai mulţi adepţi şi compania ar avea astfel mult mai multe vânzări.

Analiza financiară a unei noi abordări evident trebuie să se axeze pe indicatori diferiţi, este o mare greşeală să rămâi la acelaşi sistem de cuantificare a rezultatului final.

În plus, şi poate ceea ce este cel mai important, “dacă celor responsabili de sprijinirea şi dezvoltarea actualului model li se permite să îi dea deoparte pe cei care au o perspectivă şi înţelegere profundă asupra viitoarelor modele de afaceri, eforturile de a inova vor eşua. Organizaţiile trebuie să înveţe să îi preţuiască pe cei dispuşi să pună sub semnul întrebării status-quo-ul, să aducă perspective complet diferite asupra felului în care compania oferă valoare şi să îşi asume riscul de a explora noi modele de business”, spune Saul Kaplan, fondator şi Chief Catalyst al companiei Business Inovation Factory din Providence, Rhode Island.

Dan LUCA / Bruxelles


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu