Un
interesant material publicat de Cariere,
explică diferenţa între “îmbunătăţirea situaţiei existente intr-o companie” şi
adevãrata inovare.
În general conducerea unei companii consideră că modelul de business existent
este bun şi tot ceea ce vor este ca organizaţia lor să se axeze doar pe
îmbunătăţirea performanţei acestuia. Semnul cel mai clar care arată că o
companie şi liderii ei nu sunt interesaţi de inovaţie este când
discuţiile despre noile modele de afaceri şi tehnologiile
revoluţionare „care distrug“ pentru a construi „ceva nou“ sunt văzute şi
tratate drept ameninţări venite din partea concurenţei, completează articolul.
O
altă ameninţare, mult mai evidentă este insistarea pe un produs de succes, deşi
situaţia de pe piaţă demonstrează clar că unul nou ar reuşi să atragă mult mai
mulţi adepţi şi compania ar avea astfel mult mai multe vânzări.
Analiza
financiară a unei noi abordări evident trebuie să se axeze pe indicatori
diferiţi, este o mare greşeală să rămâi la acelaşi sistem de cuantificare a
rezultatului final.
În
plus, şi poate ceea ce este cel mai important, “dacă celor responsabili de
sprijinirea şi dezvoltarea actualului model li se permite să îi dea deoparte pe
cei
care au o perspectivă şi înţelegere profundă asupra viitoarelor modele de
afaceri, eforturile de a inova vor eşua. Organizaţiile trebuie să înveţe să
îi preţuiască pe cei dispuşi să pună sub semnul întrebării status-quo-ul, să
aducă perspective complet diferite asupra felului în care compania oferă
valoare şi să îşi asume riscul de a explora noi modele de business”, spune Saul
Kaplan, fondator şi Chief Catalyst al companiei Business Inovation Factory din
Providence, Rhode Island.
Dan
LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu