duminică, 7 septembrie 2014

Focus pe inovaţia disruptivă


Recent mi-a atras atenţia un subiect interesant, ce are în prim plan termenul de inovație disruptivă. Noţiunea descrie inovaţii care îmbunătăţesc un produs sau serviciu în moduri în care piața nu se așteaptă, de obicei, întâi prin proiectarea pentru o categorie diferită de consumatori pe o piață nouă și mai târziu prin scăderea prețurilor de pe piața existentă.

Sunt autori care au găsit analogii între inovaţia disruptivă şi antreprenoriat. Aici, intervine gândirea disruptivă care trebuie să îi caracterizeze pe intraprenori, cei care își asumă în mod direct responsabilitatea transformării unei idei într-un produs final profitabil, prin asumarea riscurilor și a inovației, iar obiectivul lor personal este extrem de apropiat sau chiar se confundă cu obiectivele organizației din care face parte.

Un material al celor de la Harvard, preluat de Cariere explică care sunt cazurile în care inovaţia disruptivă se poate aplica cu succes – “Tinerele startup-uri nu vor învinge o companie precum Apple sau Google la propriul său joc. Startup-urile trebuie să găsească nişte propuneri de valoare alternative, iar strategiile disruptive sunt, cel mai probabil, singura cale prin care pot ajunge la asemenea alternative”.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu