Recent mi-a atras
atenţia un subiect interesant, ce are în prim plan termenul de inovație disruptivă.
Noţiunea descrie inovaţii care îmbunătăţesc un produs sau serviciu în moduri în
care piața nu se așteaptă, de obicei, întâi prin proiectarea pentru o categorie
diferită de consumatori pe o piață nouă și mai târziu prin scăderea prețurilor
de pe piața existentă.
Sunt autori care au
găsit analogii între inovaţia disruptivă şi antreprenoriat. Aici, intervine gândirea
disruptivă care trebuie să îi caracterizeze pe intraprenori,
cei care își asumă în mod direct responsabilitatea transformării unei idei
într-un produs final profitabil, prin asumarea riscurilor și a inovației, iar
obiectivul lor personal este extrem de apropiat sau chiar se confundă cu
obiectivele organizației din care face parte.
Un material al
celor de la Harvard, preluat de Cariere
explică care sunt cazurile în care inovaţia disruptivă se poate aplica cu
succes – “Tinerele startup-uri nu vor învinge o companie precum Apple sau
Google la propriul său joc. Startup-urile trebuie
să găsească nişte propuneri de valoare alternative, iar strategiile disruptive
sunt, cel mai probabil, singura cale prin care pot ajunge la asemenea
alternative”.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu