vineri, 6 februarie 2009

Cum urcăm în ierarhia comunicării?


Internetul va ocupa în 5 ani, din locul 5 în rândul tuturor mediilor, locul 2, fiind depăşit doar de marketing-ul direct (in opinia celor de la International Data Group). Deci, axarea eforturilor pe comunicarea prin Internet este strict necesară.

Spuneam cam de ce ar trebui să ţinem cont atunci când ne construim un site, pentru ca acesta să fie cu adevărat eficient. Cu Internet 2.0 şi eventual 3.0, este dezvoltat un nou nivel de interacţionare. Suportul şi serviciile pentru membrii reprezintă o nouă formă a marketing-ului. Noua tehnologie ajută la consolidarea companiei şi construirea unei culturi globale comune unde oamenii se află pe picior de egalitate.

Este important să se deţină un excelent “Web 1.0“ înainte de a trece la “Web 2.0“. Astfel, site-ul existent trebuie curăţat, interfaţa trebuie creată astfel încât să fie cât mai prietenoasă, informaţia oferită vizitatorilor să fie actualizată şi foarte important, să fie relevantă. Tot de partea de creaţie ţine structura site-ului, care trebuie să permită navigarea cu uşurinţă, pentru maximizarea timpului alocat de către utilizatori. Trebuie evitate încărcarea cu informaţii inutile. Utilizarea unor link-uri către alte pagini, scutesc de descărcarea suplimentară a unor fişiere de tip word sau pdf. Site-ul şi paginile trebuie să fie concentrate şi să îndeplinească rolul pentru care au fost create.

Măsurile pentru optimizarea afişării site-ului prin utilizarea motoarelor de căutare sunt la fel de necesare. Site-ul trebuie să fie “descoperit”: Youtube, Facebook, şi Wikipedia au ajuns în topul celor mai vizitate 10 site-uri. Dacă organizaţia nu se regăseşte pe prima pagină a motorului de căutare, posibili clienţi îl vor rata.

Îmbunătăţirea vizibilităţii brand-ului se face şi prin utilizarea la maxim a cât mai multe unelte gratuite: Wikipedia – crearea unei pagini cu descrierea activităţii companiei; Utilizarea social media pentru a crea comunităţi (FaceBook, Blogs), pentru că, urmărind cercetările realizate în SUA: Iniţierea de aplicaţii de reţele sociale a fost un puternic punct de sprijin în 2007, oferind astfel o soluţie mai cuprinzătoare decât aplicaţiile cu utilizare unică, de genul blogurilor sau Wiki-urilor.

Web 2.0 este un pas spre era unui Web 3.0, mult mai matur şi mai durabil, unde aplicaţiile sunt foarte rapide, adaptabile cerinţelor utilizatorilor şi distribuite cu rapiditate. Respectarea paşilor pe care i-am sugerat, duce la crearea unui mediu Web 2.0, deşi acest lucru înseamnă uneori schimbarea regulilor comune ale brand-ului.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu