vineri, 29 noiembrie 2013

Dan LUCA – articol în Jurnal de Dâmboviţa – „Brand turistic, brand de țară!”

În noua corespondenţă de la Bruxelles am explicat pentru cititorii Jurnal de Dâmbiviţa, despre cum pot noile forme ale turismului să contribuie la crearea brandului de ţară.

Redau integral în continuare articolul publicat vineri, 29 noiembrie:

..............

Fără a confunda brandul de ţară cu brandul turistic, mi-am propus să trasez câteva elemente care pot contribui la crearea brandului turistic general al ţării. Ce presupun acestea în mod concret? Festivalul „George Enescu”, pe lângă faptul că este un eveniment cultural internaţional major organizat în România, este şi un puternic brand cultural al României, un real magnet pentru turiştii străini.

Dar acesta este doar unul dintre exemplele posibile. România are un patrimoniu cultural-istoric şi etnofolcloric de mare valoare şi atractivitate turistică. De altfel, este foarte adevărat că şi istoria poate fi valorificată ca brand prezent şi poate constitui un adevărat potenţial de viitor, nu numai în bussines, ci şi în campanii de ţară ca şi completare şi susţinere a autenticităţii brandului naţional.

Am văzut de exemplu că se practică des asocierea cu numele Casei Regale a României, ceea ce conferă în prezent multor companii furnizoare de bunuri şi servicii prestigiu şi rezonanţă. Nici turismul educaţional nu mai este ceva „exotic”, având în vedere mobilitatea actuală. Printre ţările care au o piaţă mai dezvoltată a turismului educaţional se numără Spania, Italia, China şi ţările fostei Uniuni Sovietice.

De altfel, Spania şi Italia beneficiază de un program guvernamental de susţinere şi finanţare a acestor programe, pentru a încuraja învăţarea în limba engleză. Evident, până la a egala instituţiile româneşti de învăţământ branduri precum Cambridge sau Oxford este cale lungă, însă şi spre astfel de abordări ne-am putea orienta. Serviciile medicale de calitate, deşi de multe ori practicate în mediul privat, dar la preţuri mai accesibile decât în multe alte ţări, atrag cetăţenii străini spre România.

Remus Lăpuşan recent evidenţia posibilitatea lansării unui proiect pentru „turismul medical” la Cluj. Acesta propune crearea unei platforme online care să ofere informaţii utile atât turiştilor străini, cât şi românilor care au nevoie de serviciile medicale oferite de centrele specializate ale municipiului.

„Turiştii sosiţi în Cluj pentru a beneficia de servicii medicale, la costuri decente, nu numai că aduc în judeţul Cluj bani, ci au un impact pozitiv şi asupra serviciului de sănătate din respectiva societate şi asupra industriei turistice“, explica liderul clujean. Turismul medical înseamnă tratament, intervenţii şi refacere. Turiştii caută clinici cu speciali şti buni şi hoteluri de calitate în care să îşi petreacă perioada de convalescenţă.

Citeam recent că Braşovul propunea un proiect pilot în acest sens, dezvoltat împreună cu specialişti germani. La fel, judeţul Dâmboviţa este un judeţ cu potenţial turistic enorm. Este păcat să nu fie făcute cunoscute, şi de ce nu, să fie asociate cu România!

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu