În noua
corespondenţă de la Bruxelles am explicat pentru cititorii Jurnal
de Dâmbiviţa, despre cum pot noile forme ale turismului să contribuie la
crearea brandului de ţară.
Redau integral
în continuare articolul publicat vineri, 29 noiembrie:
..............
Fără a confunda
brandul de ţară cu brandul turistic, mi-am propus să trasez câteva elemente
care pot contribui la crearea brandului turistic general al ţării. Ce presupun
acestea în mod concret? Festivalul „George Enescu”, pe lângă faptul că este un
eveniment cultural internaţional major organizat în România, este şi un
puternic brand cultural al României, un real magnet pentru turiştii străini.
Dar acesta este
doar unul dintre exemplele posibile. România are un patrimoniu cultural-istoric
şi etnofolcloric de mare valoare şi atractivitate turistică. De altfel, este
foarte adevărat că şi istoria poate fi valorificată ca brand prezent şi poate
constitui un adevărat potenţial de viitor, nu numai în bussines, ci şi în
campanii de ţară ca şi completare şi susţinere a autenticităţii brandului
naţional.
Am văzut de
exemplu că se practică des asocierea cu numele Casei Regale a României, ceea ce
conferă în prezent multor companii furnizoare de bunuri şi servicii prestigiu
şi rezonanţă. Nici turismul educaţional nu mai este ceva „exotic”, având în
vedere mobilitatea actuală. Printre ţările care au o piaţă mai dezvoltată a
turismului educaţional se numără Spania, Italia, China şi ţările fostei Uniuni
Sovietice.
De altfel,
Spania şi Italia beneficiază de un program guvernamental de susţinere şi
finanţare a acestor programe, pentru a încuraja învăţarea în limba engleză.
Evident, până la a egala instituţiile româneşti de învăţământ branduri precum
Cambridge sau Oxford este cale lungă, însă şi spre astfel de abordări ne-am
putea orienta. Serviciile medicale de calitate, deşi de multe ori practicate în
mediul privat, dar la preţuri mai accesibile decât în multe alte ţări, atrag
cetăţenii străini spre România.
Remus Lăpuşan
recent evidenţia posibilitatea lansării unui proiect pentru „turismul medical”
la Cluj. Acesta propune crearea unei platforme online care să ofere informaţii
utile atât turiştilor străini, cât şi românilor care au nevoie de serviciile
medicale oferite de centrele specializate ale municipiului.
„Turiştii
sosiţi în Cluj pentru a beneficia de servicii medicale, la costuri decente, nu
numai că aduc în judeţul Cluj bani, ci au un impact pozitiv şi asupra
serviciului de sănătate din respectiva societate şi asupra industriei
turistice“, explica liderul clujean. Turismul medical înseamnă tratament,
intervenţii şi refacere. Turiştii caută clinici cu speciali şti buni şi
hoteluri de calitate în care să îşi petreacă perioada de convalescenţă.
Citeam recent
că Braşovul propunea un proiect pilot în acest sens, dezvoltat împreună cu
specialişti germani. La fel, judeţul Dâmboviţa este un judeţ cu potenţial
turistic enorm. Este păcat să nu fie făcute cunoscute, şi de ce nu, să fie
asociate cu România!
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu