vineri, 17 aprilie 2015

România secolului 19 in educatie?

„Educaţia trebuie să formeze cea mai importantă resursă din orice ţară. Pentru a educa copii capabili să ne ia locul şi să conducă societatea, ai nevoie de un sistem eficient de educaţie. Un astfel de sistem nu există în România”, susţine Julian Hingley, expert în educaţie, cu experienţă în Anglia şi România.

Schimbarea curriculei, pentru că cea actuală aparţine secolului XIX, pregătirea continuă a profesorilor şi promovarea lor pe criterii de valoare, precum şi introducerea în şcoli a posibilităţii studierii unor meserii, sunt elementele pe care specialistul le recomandă ca esenţiale în reforma educaţională în România.

Materialul explică cum, în continuare, sistemul de educaţie din România, de la şcoală la universitate e bazat pe teorie şi foarte puţin pe practică. Nu numai profesorii trebuie să se pregătească continuu, dar şi directorii de şcoli. De asemenea, profesorii trebuie promovaţi pe merit şi nu pe bază de nepotism sau afiliere politică. Un alt lucru care trebuie făcut este introducerea în sistemul de educaţie a abilităţilor vocaţionale, a posibilităţii elevilor de a învăţa meserii. Expertul aminteşte că românii sunt cunoscuţi pentru abilităţile lor în IT, dar dacă te uiţi în jur nu găseşti un instalator sau un electrician.

Despre nevoia de adaptare a educaţiei la realităţile actuale mai puteţi citi:






Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu