marți, 12 mai 2015

Social media în campaniile electorale, şi nu numai


În contextul alegerilor din UK, dar şi din Polonia, specialişti din cadrul EurActiv şi Facebook s-au aşezat la masa rotunda, la o discuţie privind rolul social media în comunicarea politică.

Participanţii la evenimentul de la Bruxelles au vorbit despre cum se pot folosi mai eficient platformele social media pentru a aduce Europa mai aproape de cetăţean. Noile metode de comunicare dau posibilitatea de a “traduce” informaţia europeană pe “limba cetăţeanului” şi a aduce chestiunile europene mai aproape de ce contează în viaţa oamenilor.

“Dacă eşti comisar european poţi avea fani, prieteni pe Facebook, dar trebuie să ai şi o activitate relevantă şi să transmiţi informaţii interesante pentru ca fanii să te urmărească”, explica unul dintre cei prezenţi.

Un alt avantaj foarte important, subliniat din nou cu această ocazie, este cel al feedback-ului. Social media oferă posibilitatea unei comunicări în 2 sensuri, în timp real. Ceea ce nu era posibil acum 5-10 ani. E drept, Europa nu a ajuns la acelaşi nivel al utilizării social media în comunicare, comparativ cu sectorului privat, instituţiile sau partidele politice de pe continentul nord-american, însă vine puternic din urmă. S-a constatat o creştere semnificativă a utilizării social media în comunicarea politică, mai ales în timpul campaniilor electorale.

Recomandarea din partea specialiştilor în social media este ca poveştile transmise prin intermediul platformele sociale să fie explicate pe înţelesul publicului pentru a avea impactul dorit. 

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu