În contextul alegerilor
din UK, dar şi din Polonia, specialişti din cadrul EurActiv
şi Facebook s-au aşezat la masa rotunda, la o discuţie privind rolul social
media în comunicarea politică.
Participanţii la evenimentul de la Bruxelles au vorbit despre cum se pot
folosi mai eficient platformele social media pentru a aduce Europa mai aproape de cetăţean. Noile
metode de comunicare dau posibilitatea de a “traduce” informaţia europeană pe
“limba cetăţeanului” şi a aduce chestiunile europene mai aproape de ce contează
în viaţa oamenilor.
“Dacă eşti comisar european poţi avea fani, prieteni pe Facebook, dar
trebuie să ai şi o activitate relevantă şi să transmiţi informaţii interesante
pentru ca fanii să te urmărească”, explica unul dintre cei prezenţi.
Un alt avantaj foarte important, subliniat din nou cu această ocazie,
este cel al feedback-ului. Social media oferă posibilitatea unei
comunicări în 2 sensuri, în timp real. Ceea ce nu era posibil acum 5-10 ani. E drept, Europa nu a ajuns la acelaşi
nivel al utilizării social media în comunicare, comparativ cu sectorului
privat, instituţiile sau partidele politice de pe continentul nord-american,
însă vine puternic din urmă. S-a constatat o creştere semnificativă a
utilizării social media în comunicarea politică, mai ales în timpul campaniilor
electorale.
Recomandarea din partea specialiştilor în social media este ca poveştile
transmise prin intermediul platformele sociale să fie explicate pe înţelesul
publicului pentru a avea impactul dorit.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu