luni, 23 iunie 2014

Lobbiştii europeni – noi strategii


Experţii in afacerile europene sunt din ce în ce mai activi on-line pentru a ajunge la factorii de decizie din UE. În ultimii trei ani, numărul de eurodeputați pe Twitter a crescut semnificativ. În 2011, doar 34% dintre ei au fost pe platforma de "micro-blogging". Până în martie 2014, numărul a crescut la 68%, posibil datorită campaniilor pentru alegerile europene din 2014.

Parlamentul European lucrează la strategii de social media încă din 2008, iar Comisia, de asemenea, și-a extins activitățile on-line în ultimii ani. "Este vorba despre crearea unui serviciu public digital" declara recent directorul general al Comisiei UE pentru rețele și tehnologii de comunicații, Robert Madelin. 

De asemenea se foloseşte un nou termen, acela de "advocacy”, dar care nu este un substitut pentru lobby. "Lobby-ul ar putea fi înțeles ca un interes personal față de guvern", explica András Baneth, din cadrul Consiliului Afacerilor Publice de la Bruxelles, iar “Advocacy” este ceva ce toată lumea face: instituțiile UE stabilesc politicile europene şi încearcă să obțină sprijin pentru acestea din partea stakeholders, mass-media, etc. În ultimele luni, politicienii UE au făcut un scop în a-şi dezvolta campaniile lor electorale cu ajutorul social media. Prezența tot mai mare a oamenilor poltici în sfera on-line contribuie la creșterea transparenței, completa Baneth.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu