Experţii in
afacerile europene sunt din ce în ce mai activi on-line pentru a ajunge la
factorii de decizie din UE. În ultimii trei ani, numărul de eurodeputați pe
Twitter a crescut semnificativ. În 2011, doar 34% dintre ei au fost pe
platforma de "micro-blogging". Până în martie 2014, numărul a crescut
la 68%, posibil datorită campaniilor pentru alegerile europene din 2014.
Parlamentul
European lucrează la strategii de social media încă din 2008, iar Comisia,
de asemenea, și-a extins activitățile on-line în ultimii ani. "Este vorba
despre crearea unui serviciu public digital" declara recent directorul
general al Comisiei UE pentru rețele și tehnologii de comunicații, Robert
Madelin.
De asemenea se
foloseşte un nou termen, acela de "advocacy”, dar care nu este un
substitut pentru lobby. "Lobby-ul ar putea fi înțeles ca un interes
personal față de guvern", explica András Baneth, din cadrul Consiliului
Afacerilor Publice de la Bruxelles, iar “Advocacy”
este ceva ce toată lumea face: instituțiile UE stabilesc politicile europene şi
încearcă să obțină sprijin pentru acestea din partea stakeholders, mass-media,
etc. În ultimele luni, politicienii UE au făcut un scop în a-şi dezvolta
campaniile lor electorale cu ajutorul social media. Prezența tot mai mare a
oamenilor poltici în sfera on-line contribuie la creșterea
transparenței, completa Baneth.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu