miercuri, 24 septembrie 2008

Voinţa de adaptare a învăţământul românesc

2008 este anul celei de-a doua generaţii de masterate Bologna, dar din păcate, învăţământul românesc nu este încă la nivelul pe care îl dorim. Cu toate modificările de programe şi metodologii, România a cam pierdut din renumele de ţară unde “se face şcoală”.

Evaluatorii Asociaţiei Universitare Europene au constatat că problema învăţământului superior românesc este lipsa unor programe de master noi şi potrivite pentru studenţii care vor absolvi programele de licenţă Bologna.

Nici în evaluările pentru învăţământul primar nu stăm mai bine. Conform rezultatelor studiului publicat de PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study), România se află după anul 2007, pe locul 36 din 45, în timp ce în 2001 eram pe locul 22. Rezultatele arată că România se află în cădere liberă, fiind prima oară când se înregistrează scoruri atât de slabe şi la nivelul ciclului primar.

Îmi permit să fac aceste câteva comentarii fiind implicat în probleme educaţionale de câţiva ani buni. Am scris recent despre « performanţele » masterelor din România şi despre o posibilă ieşire din criză. Experienţa practică a cursului pe care îl predau la masterul de la Gorizia mă ajută să înţeleg că soluţiile sunt de multe ori mai uşoare decât par, dar trebuie să existe voinţa de schimbare sau mai bine zis de adaptare.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu