UE va crea un nou sistem de clasificare a universităţilor, cu scopul de a îmbunătăţi nivelul lor.
Pornind de la ideea că vechile clasamente sunt “părtinitoare şi nu redau cu acurateţe natura diversă şi multifuncţională a universităţilor şi a activităţilor lor de cercetare”, Comisia Europeană propune realizarea unui clasament, ”multidimensional” care să cuprindă 150 de universitaţi din lume, şi care să fie astfel realizat încât să asigure un echilibru.
Deşi cele mai importante clasamente sunt realizate de Marea Britanie şi China, cele mai bine cotate universitaţi sunt cele americane - 17 din 20. Dacă în Europa sunt 4.000 de universităţi, de ce găsim doar douã în top 20? Ce lipseşte? E o problemă a sistemului de învăţământ sau una de interpretare la realizarea clasamentelor?
Până la urmă ce altceva ar trebui să dea adevărata valoare unei instituţii de învăţământ superior decât rezultatele pe care le au absolvenţii? Pentru ce trebuie pregătiţi tinerii?
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu