Emiterea în 10 limbi europene, cele 6 milioane de telespectatori conferă Euronews-ului credit în îndeplinirea rolului dublu pe care şi-l asumă – în primul rând de a informa cetăţenii europeni, iar apoi de a contribui la crearea imaginii Europei spre restul lumii.
Deschiderea unui birou în Bruxelles este esenţial când vorbim de o presă care este cu cu adevărat pan-europeană prin ceea ce reuşeşte să realizeze. Debutând iniţial ca un brand creat de radio difuziunea publică franceză, a reuşit să îşi păstreze independenţă faţă de autorităţile europene, asigurând transmiterea de informaţii echilibrate, fără tentă politică, deşi este perceput ca “o voce europenă, o voce oficială a Europei”, după cum spune şi Philippe Cayla, şeful şi CEO Euronews într-un interviu acordat EurActiv.
Emitând câteva ore pe zi prin susţinerea acţionarilor naţionali, conţinutul ar putea fi accesibil pe internet prin plata unei taxe de vizionare, după cum anticipează Philippe Cayla. Pătrunderea mai puternică pe noile media, prin formate accesibile ce permit vizionarea de pe telefoanele mobile sau tablete, ar putea atrage în scurt timp o audienţă de 50% din populaţia globului, ceea ce ar fi o performanţă extraordinară.
Dan LUCA / Bruxelles
luni, 19 martie 2012
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu