Conform studiului
realizat recent de refresh.ro şi Vola.ro, în România erau active aproape
12.000 de bloguri.
Dintre cei 712 bloggeri care au participat la această
cercetare, concluziile arată că “dacă e să facem un profil al bloggerului din
România, acesta ar avea următoarele caracteristici principale: este bărbat, are
peste 25 de ani, locuieşte în Bucureşti, are studii superioare (facultate sau
masterat) şi a început să scrie pe blog după 2009”.
Traficul blogului (18%), numărul de comentarii primite
(17%), numărul de reacţii în media sociale (16%), câştigurile financiare (10%)
sau poziţia într-un top de trafic sau influenţă, sunt cifre ce măsoară succesul
unui blog.
Deşi politica este tema cel mai des abordată în
blogosferă, aproape în jumătate dintre blogurile analizate, subiecte din
new-media, divertisment, ştiri generale, monden, tehnologie şi subiectele
personale sunt cele care urmează în clasament.
4% dintre respondenţi au generat peste 500.000 de afişări,
iar dacă urmărim prezenţa bloggerilor pe reţelele sociale, se observă că sunt
utilizatori fideli ai oportunitătilor oferite de Web 2.0, 95% dintre aceştia
având şi cont pe Facebook.
Cu aceste cifre, mă bucur să observ că în aceşti 4 ani si
jumătate, blogul Casei Europei poate fi încadrat în rândul celor de succes,
fiind bine apreciate de public – cifrele
realizate vorbind de la sine.
Dan LUCA / Bruxelles
2 comentarii:
Buna Dan,
un link catre studiu (tag-ul de pe refresh.ro) nu merita acest articol? :-)
Multumesc,
C.
E un link catre articolul din care am citat - cel din Cariere.
Trimiteți un comentariu