El
Mundo sublinia recent: “Sistemele de educație din întreaga lume vor suferi
mari modificări până în anul 2030, favorizate de revoluția tehnologică. În
următorii 15 ani, internetul va transforma școlile în "medii
interactive" care vor da la o parte formele tradiționale de învățământ și
vor schimba modul de a fi al profesorilor, părinților și elevilor”.
In școala
viitorului profesorul nu va fi doar un transmițător de cunoștințe, ci va avea
ca principală misiune orientarea elevului în propriul său proces de învățare. Curriculumul
se dorește a fi personalizat, pe măsura necesităților fiecărui elev, cu accent
pe abilitățile personale și practice ale acestia, mai mult decât pe
conținuturile academice.
Interesantă
este și concluzia acestor schimbări – ”educația va fi mai scumpă și va dura
toată viața”. “Rolul profesorilor va fi și mai relevant. Vor trebui să le arate
elevilor că trebuie să fie critici față de informație, că nu tot ceea ce găsesc
pe internet este corect, că trebuie să selecționeze și să meargă la cele mai
fiabile surse″, afirmă Ismael Sanz, director al unui institut național de
evaluare (Instituto Nacional de Evaluación Educativa) din subordinea
Ministerului Educației din Spania.
Fiind un
subiect care mă captivează, despre necesitatea adaptării sistemelor de educaţie
la cerinţele actuale, am scris în repetate rânduri în intervenţiile mele pe
blog:
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu