“Campania
electorală pentru Parlamentul European a fost din punct de vedere politic și
ideologic una superficială, cele mai multe dintre părțile implicate au transmis
numai mesaje generale, astfel încât oamenii nu au văzut nicio prioritate în a
ieși la vot”, scria Radovan
Geist, un prieten bun din Slovacia, co-fondator și editor al EurActiv.sk.
Analizând
atitudinea cetăţenilor ţării sale cu privire la UE şi alegerile europene,
Rodovan sublinia: “În toţi aceşti lungi cinci ani între alegerile europene,
alegătorii nu aud aproape nimic despre ceea ce reprezentanții lor în
Parlamentul European fac și modul în care acest lucru le schimbă viața.
Deputații europeni s-ar plânge de obicei, cu privire la mass-media naționale și
ar avea parțial dreptate. Există doar un singur jurnalist slovac full-time la
Bruxelles (angajat al postului TV/radio public) și foarte puțini jurnaliști
specializați în afacerile europene. Mass-media comerciale acţionează în
conformitate cu o logică diferită de cea de "interes public". În
același timp, chiar şi acei deputați europeni care ar putea fi consideraţi ca
fiind "destul de activi" (şi ai nevoie doar de o mână pentru a-i
număra), cu greu pot fi găsiţi în dezbateri publice sau întâlniri în
circumscripțiile lor, atunci când nu sunt presaţi de alegeri. Și partidele lor,
în general, preferă să se concentreze asupra problemelor politice naționale”.
Subscriu celor
de mai sus. Recent mulţi analişti şi-au exprimat opinia pe acest subiect,
concluzionând că ascensiunea
euroscepticilor se datorează şi unei comunicări deficitare între UE şi
cetăţenii săi.
Tocmai de
aceea, consider că votul
preferenţial, care împinge candidatul într-o campanie continuă şi după
alegeri, este o variantă mult mai potrivită.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu