Săptămâna trecută am luat parte la o nouă ediţie a EuroConference. Ce este acest eveniment? Particip din 2001 în fiecare an la această manifestare şi cred că este conferinţa anului pentru grupurile de interese din Bruxelles-ul european.
Cu acest prilej am prezentat oficial rezultatele unui nou sondaj de opinie despre federaţiile europene, “new media”, strategii optime de comunicare, surse de informare, structura de organizare a asociaţiilor. Un reportaj despre eveniment se poate vizualiza pe EurActiv Romania sau, în varianta originală, pe EurActiv Bruxelles.
Alte câteva idei, prezentate în plenul conferinţei:
- Îţi trebuie un an să înveţi acronimele din Bruxelles şi poate apoi să începi să faci lobby;
- Bruxelels-ul devine pe zi ce trece mai complex;
- Dacă vrei să ai eficienţă în lobby-ul asupra legislaţiei naţionale trebuie să te ocupi si de lobby-yul european. Nu mai poţi salva o pădure din Germania doar cu acţiuni locale;
- Lucrez la ceva care va avea impact doar în 5 ani pentru afacerile companiei pe care o reprezint. Asta este munca celor din Bruxelles;
- Ţările membre desfăşoară cele mai bune acţiuni de lobby din Bruxelles. Poate e şi normal, ţinând seama că ele stau la “masa negocierilor”;
- Transparenţa legislativă are o mare problemă la nivelul naţional când e vorba de afaceri europene. Vorbim mult de acest subiect, dar nu atacăm frontal problema la nivelul ţărilor. E ca şi cum atacăm peştii mici, dar crocodilii naţionali înoată nestigheriţi;
- Trebuie să existe mecanisme de evaluare a eficienţei lobby-ului la nivel comunitar. La începutul fiecărui an avem un document intern intitulat “Risk Opportunity Mapping”. Iar la sfârşitul anului vedem în ce proporţie am reuşit. Iar succesul nu se limitează doar la articolele din presă.
Dan LUCA / Bruxelles
luni, 3 martie 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu