Anul trecut prezentam în unul din mesaje, rezultatele studiului ce răspundea la întrebarea “cât de mult sunt folosite blogurile in afacerile europene?”. Rezultatele din luna noiembrie 2007 arătau că 58% dintre cei chestionaţi citesc blogurile. Cu siguranţă că până la această oră numărul acestora a crescut exponenţial, corelat cu apariţia noilor “bloggeri”.
Tehnologia Web 2.0 oferă posibilitatea tuturor să se exprime, atât persoanelor publice, personalităţilor politice, cât şi celor care vor să îşi păstreze anonimatul, dar au ceva de spus. Este un nou suport de exprimare a “opiniei publice” şi un mijloc ce contribuie la menţinerea pluralismului mediatic.
Despre acest lucru au discutat şi europarlamentarii în rezoluţia proaspăt adoptată. Ei propun mijloace de a preveni exercitarea unor influenţe asupra mesajelor mediatice, din partea proprietarilor, acţionarilor sau a guvernelor.
Un alt punct atins în dezbatere a fost poziţia serviciilor publice de radiodifuziune, care au pierdut mult teren în faţa marilor trusturi comerciale, deşi ar trebui să fie cele care oferă informatii de calitate, transparente şi echidistante. Dar aşa cum era de aşteptat serviciile publice sunt cele care privesc cu reticenţă “noutăţile” din domeniu şi le adoptă mult mai târziu.
Avem nevoie să se simtă mult mai mult implicarea publică şi apropierea de cetăţean. Adaptarea serviciilor publice la tehnologia Web 2.0 ar duce fără îndoială la crearea sentimentului că fiecare contează.
Dan LUCA / Bruxelles
marți, 7 octombrie 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu