miercuri, 12 septembrie 2007

Structurile europene si romanii

Poate surprinde, dar exista romani in Bruxelles-ul european care nu lucreaza pentru statul roman si nici pentru institutiile europene. Am incercat sa trimit acest mesaj romanilor inca din 2001, iar in 2003 am lansat Clubul “Romania-UE” Bruxelles si cu scopul de a face cunoscut “mesajul romanilor din Bruxelles”.

Patrunderea masiva a romanilor in Bruxelles s-a accentuat in ultimii ani si era ceva previzibil. Inca din 2005 am incercat sa analizam acest fenomen vizibil in studiul “Actori romani” in Bruxelles-ul european.

Totusi inca prezenta romaneasca nu este suficienta aici, in capitala europeana. Si nu ma refer la sutele de tineri care trimit cv-uri si participa masiv la concursurile pentru ocuparea posturilor de functionari europeni. Ma refer la firme de consultanta, la universitati din Romania, la federatii industriale de la noi pe care trebuie sa le vedem prezente si implicate in constructia europeana de la centru.

Mi se sugera, in virtutea transparentei, sa ma prezint. CV-ul meu este publicat in permanenta pe web-ul Casei Europei din Cluj (a se vedea link-ul de sub fotografia mea).

Niciun comentariu: