duminică, 19 august 2012

Turist în Transilvania (reportaj de vacanţă)


Anul acesta am decis cu famila să ne petrecem vacanţa de vară în România. A fost o experienţă reuşită şi o recomand şi altor români care trăiesc în Diaspora. Combinaţia a fost perfectă, am revăzut familia din România, dar am reuşit să fiu şi “turist în ţara mea”. Am vizitat oraşele mari precum Clujul, Timişoara, Sibiul, dar şi puncte turistice precum cetăţile din Sighişoara, Hunedoara, Biertan, Cisnădie, Cisnădioara şi Salina de la Turda.
 

Câteva impresii la cald:

-          E foarte bine că încep să fie operaţionale porţiuni de autostrăzi în Transilvania, precum Gilău – Câmpia Turzii, centura Sibiului sau TimişoaraArad.  Din punct de vedere al infrastructurii rutiere România arată precum un şantier, imagine asemănătoare cu cea a Spaniei la începutul anilor ‘90.

-          Centrul Clujului arată mult mai bine, mai primitor pentru turişti. La deschiderea anului universitar clujean din 1995 lansam provocarea închiderii totale a centrului Clujului şi mă bucur că măcar parţial acest lucru s-a realizat.

-          Ocna Sibiului s-a dezvolat foarte bine în ultimii doi-trei ani. Îmi aduc aminte de imaginea prăfuită a staţiunii de acum 10 ani. Amenajările făcute acum, spaţiile de cazare noi, facilităţile, încep să concureze la statutul de “Litoralul Ardelenilor”.

-          Sighişoara e fantastică şi mă bucur că tot mai mulţi turişti străini, dar şi români, vizitează cetatea.

-          Îmi amintesc Timişoara încă din anii ‘80 şi mi-a făcut mare plăcere să revăd acest oraş. Este incontestabil un loc care trebuie vizitat pentru cei care iubesc relaxarea şi liniştea.
 

Câteva picanterii din sejurul transilvan:

-          Cabana la care am stat în Gilău (lângă Cluj) este de vreo 20 de ani proprietatea unei familii de olandezi. Management perfect, aşa cum era de aşteptat. Majoritatea turiştilor sunt olandezi şi de aceea conducerea le sugerează compatrioţilor: “Purtaţi-vă bine cu personalul, nici nu ştiţi ce greu este să găsim persoane de încredere”.

-          Ca şi buget, dacă suteţi obişnuiţi cu preţurile la cazare şi restaurante din Italia şi Franţa, e un raport cu România de 1 la 3, dar acesta tinde spre 1 la 2. Deci, în loc să faceţi o vacanţă de o săptămână în Portugalia puteţi petrece 3 săptămâni în România.

-          Fiind plecat din România de 15 ani am avut multe complimente de genul “Vorbiţi foarte bine româneşte, am avut cazaţi aici români plecaţi de vreo 5 ani în Spania şi cu greu reuşeam să comunicăm”.

Dan LUCA / Bruxelles


Niciun comentariu: