marți, 15 mai 2018

5 zile în Croaţia… și un pic în Slovenia

Din când în când e bine sã mai “spargem” monotonia Bruxelles-ului cu o deplasare “pe teren”. Am hotãrât sã dau curs invitaţie Asociaţie Studenţilor Europeni (AEGEE) de a participa la Întalnirea Anualã a celor care au fãcut parte din Comitetul Director European.

O experinţã interesantã, mai ales cã am petrecut 5 zile minunate în Croaţia. Zagrebul e un oraș cochet și plãcut, iar zona este superbã. Plitvice Lakes National Park și Podgoria Jagunic sunt locuri recomandabile.

Punctul forte a fost Adunarea Generalã pe care am desfãșurat-o în Slovenia, la castelul Raka. Fostul meu coleg de acum 20 de ani de Comitet Director (și de camerã în Casa AEGEE din Bruxelles) a achiziţionat acest castel acum 3 ani, l-a renovat, l-a mobilat cu antichitãţi și l-a transformat în muzeu. Excelentã munca și credeţi-mã am apreciat ospitalitatea…

Nu pot sã inchei aceste scurte impresii fãrã a povesti putin despre Europa frontierelor… Profitând (sau fiind forţat) de greva Brussels Airlines, am fost nevoit sã mã întorc de la Zagreb la Bruxelles cu autocarul. 22 de ore și vreo 6 ţãri traversate. Deoarece Croaţia nu este spaţiul in Schengen, graniţa cu Slovenia este o frontierã tare. Toatã lumea out din autocar, controlul pașapoartelor… amintiri din anii ’90. Surpriza vine însã la frontiera austriaco-germanã… chiar dacã e ora 3 noaptea din nou controlul actelor de identitate…

Dan LUCA / reîntors la Bruxelles


Niciun comentariu: