sâmbătă, 5 aprilie 2008

La Mulţi Ani!

pentru Clubul “România-UE” Bruxelles

Pe 4 aprilie 2003 dădeam primul semnal pentru înfiinţarea Clubului “România-UE” Bruxelles. Un interviu pe acest subiect a fost publicat pe EurActiv România.

Conducând deja la acea vreme “Casa Europei” din Cluj, am creat poate o confuzie pe piaţa organizaţiilor non-guvernamentale româneşti având ca activitate principală integrarea europeană. Dar cred că efortul făcut atunci a meritat.

“Casa Europei” la Cluj este un adevărat exerciţiu de a “comunica Uniunea Europeană” pe o structură locală românească. Am ales Clujul fiindcă acolo m-am născut şi acolo am petrecut 25 de ani din viaţă. Cred că am fost utili cetăţenilor prin ceea ce am făcut până acum.

Clubul de la Bruxelles a fost şi va rămâne o altfel de construcţie, cu o altă menire. Este asociaţia românilor care lucrează în Bruxelles-ul european, atât din sectorul privat, cât si din cel instituţional. Pentru cei interesaţi de acţiunile derulate în ultimii 5 ani de Club le recomand pagina cu Evenimente. Mă surprinde foarte plăcut când observ că activităţile Clubului sunt prinse tot mai mult în lucrări de cercetare academice. Fără a deveni paranoic, dar cred ca într-un fel, cine doreşte să cunoască istoria aderării şi integrării României la Uniunea Europeană trebuie să îşi îndrepte privirea şi spre cum au văzut acest fenomen românii din capitala Europei.

Probabil aceste subiecte se vor dezbate şi cu prilejul conferinţei de la Bruxelles din 8 aprilie 2008, România în Bruxelles-ul European - Perspective pentru 2013.

Părerea mea despre România anului 2013 am prezentat-o recent pe blog-ul Clubului.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: