joi, 17 iulie 2008

Jurnalism european. Corespondenţi la Bruxelles

Anul trecut am avut o interesantă conversaţie cu Liana Ionescu de la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din Bucureşti, despre cum vede ziaristul român relaţionarea în capitala Europei. Am observat recent că există un material publicat în Sfera Politicii pe această temă.

Un paragraf din text, la care mi-am adus şi eu contribuţia:

Selectarea informaţiei este îngreunată de complexitatea sferei politice europene, ca şi din mecanismul de funcţionare a instituţiilor europene: structuri instituţionale complexe, procese decizionale complicate. Acoperirea corectă a informaţiei europene, reclamă, în opinia jurnaliştilor intervievaţi, cunoaşterea temeinică şi înţelegerea mecanismelor de funcţionare şi de decizie ale UE. De aceea, ei sunt de părere că familiarizarea cu mediul politic, instituţional, jurnalistic de la Bruxelles durează între şase luni şi un an. „Trebuie să înţelegi un sistem şi să-ţi faci loc în acest sistem. Contează foarte mult să înţelegi mecanismul, să înţelegi de unde poţi să culegi informaţia şi, după aceea, să înţelegi ce informaţie îţi este utilă” (D.L.).

Pentru cei care vor să citească intregul studiu le recomand articolul Jurnalism european. Corespondenţi români la Bruxelles.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: