luni, 28 septembrie 2009
Angajaţi motivaţi pe perioada crizei?
E dificil să credem că se poate să implici şi să motivezi angajaţii, în perioadele de criză, când creşterile salariale sunt imposibile. Însă, crearea unei culturi organizaţionale puternice, bazată pe disciplină şi pe o comunicare empatică şi directă cu liderii companiei, este crucială, şi poate avea rezultate deosebite.
Studiul realizat de The Boston Consulting Group (BCG) şi de Asociaţia Europeană a Managementului Oamenilor (EAPM) - care are ca şi membru din România, Asociaţia HR Management Club, a demonstrat că în perioade de criză, managerii de resurse umane sunt preocupaţi de dezvoltarea capacităţii de leadership, managementul talentelor şi axarea pe imaginea de brand a angajatorilor.
Am mai discutat despre importanţa abilităţilor de leader, despre încrederea care trebuie să existe într-o organizaţie, în ambele sensuri, pe “culoarele” organigramei. Managementul superior trebuie să îşi susţină subalternii, şi să îi pregătească continuu pe lideri.
Bineînţeles, în privinţa managementului schimbării, pentru ca măsurile luate să fie eficiente, indiferent că se apelează la disponibilizare, la renunţarea la evenimentele interne, plata orelor suplimentare, sau la angajaţii temporari, este nevoie de multă rigurozitate, de trasarea clară a responsabilităţilor şi de o evaluare obiectivă.
Comunicarea, atât cea organizaţională, cât şi cea externă, trebuie să fie bazată pe mesaje clare, bine direcţionate.
Mă bucura să văd ca acest studiu a scos la iveală un scor bun pentru României la capitolul managementul talentelor, în comparaţie cu vecina Bulgaria, cu care mereu suntem asociaţi în clasamente. Însã la fel ca şi în cazul Spaniei, Italiei şi Franţei, trebuie pus mult mai mult accent pe capacitatea corporaţiilor în această zonă, precum şi în cea a dezvoltării abilităţilor de leadership. Cum am mai spus, România trebuie să îşi valorifice mult mai mult potenţialul.
Interesantă şi ideea care reiese din acelaşi studiu, recrutarea celor mai performanţi angajaţi de la companiile concurente, în urma disponibilizărilor, are un impact sporit asupra modului în care a crescut implicarea angajaţilor.
Voi concluziona şi eu, apelând la concluziile studiului: munca în echipă, cooperarea şi etica trebui să fie pilonii care să asigure redresarea în domeniul afacerilor şi asigurarea performanţei.
Dan LUCA / Bruxelles
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu