sâmbătă, 6 februarie 2021

Dan LUCA – invitat la conferinţa “EU-CHINA Relations in 2021”

Acum douã zile am participat în calitate de panelist la conferinţa virtualã organizatã de East Political and Economic Institute, Fundaţia EURISC şi Center for China Studies. Tema conferinţei a fost “EU - CHINA Relations in 2021”, si a fost o mare onoare de a mã alãtura miniştrilor, ambasadorilor şi experţilor în a prezenta câteva opinii.

 

Un articol despre eveniment se poate citi acum în presa chinezã Xinhuanet.

 

Intervenţia mea a fost axatã pe 3 pãrţi:

Pentru a înţelege relaţionarea UE-China, este important sã contextualizãm prioritãţile şi proiectele majore ale Uniunii Europene, vãzute prin prisma crizelor din 2021.

Ecosistemul federaţiilor industriale de la Bruxelles urmãreşte cu mare interes dezvoltãrile bilaterale, în special relaţiile comerciale.

Relaţionarea UE-China trebuie pusã în contextul multilateralismului global, cu o posibilã evoluţie a instituţiilor globale, precum ONU.

 

Cuvintele cheie ale dezbaterii au fost: rebuild, trust, strategic communication, fresh air, predictable relation, strong EU, responsibility, global governance, multilateralism symmetric, realistic, maturity.

 

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: