duminică, 16 octombrie 2022

Dan Luca - la Congresul Partidului Socialiștilor Europeni de la Berlin


Pentru prima dată ajungeam la Berlin în 1985. De fapt vizit
am atunci cu mama mea doar Berlinul de Est din raționamente bine cunoscute. Arc peste timp, am participat zilele acestea la Congresul PES în prezența Cancelarului German, Olaf Scholz.

A fost pentru Stânga europeană un moment de cotitură, alegând un nou lider, care vine după 11 ani de așteptare. Fostul premier suedez, Stefan Lofven, are acum mandatul de a structura mesajele socialiștilor pentru a câștiga alegerile europene din 2024.

Am asistat la o prezențã impresionantă de personalități politice cu această ocazie. M-am bucurat să mă reîntânesc cu actualul premier spaniol, Pedro Sanchez, colegul meu de la masterul de la Bruxelles (1998). A fost o plăcere să o revăd pe Kati Piri, acum un influent deputat olandez, în trecut colegă la Asociația Sudentilor Europeni (AEGEE), filiala Groningen. Prezența premierului finlandez, Sanna Marin, a elecrizat plenul Congresului. Conversația cu fostul premier belgian Elio Di Rupo a fost o lecție reală de responsabilizare politică. Comisari europeni, eurodeputați, miniștri, primari, lideri de partide social-democrate (inclusiv președintele PSD, Marcel Ciolacu) au interacționat timp de două zile, căutând să identifice soluții pentru crizele Europei contemporane.

De apreciat și conferința organizată de Grupul S&D din Parlamentul European pe vaporașul de pe râul Spree. Secretari de Stat din guvernarea germană, eurodeputați, reprezentanți ai sindicatelor și ai societății civile au analizat criza energetică și impactul societal. Studenții de la universitatea din Berlin au fost implicati și ei în dezbateri.

Dan Luca / la Berlin pentru două zile

Niciun comentariu: