miercuri, 16 decembrie 2009

Uniunea Europeană văzută de la Bruxelles

În 2003 publicam la Editura Dacia din Cluj cartea “România văzută de la Bruxelles“, care cuprinde 6 ani de corespondenţe europene pentru presa clujeană.

Acum câteva săptămâni lansam cartea “Dilemele comunicării Uniunii Europene”, o adevărată proiecţie din “lumea Web 2.0” (pe care o descopăr de la lansarea blogului în 2007) în cea “serioasă”, a cărţilor de specialitate, un exerciţiu colectiv prin care 50 de români au decis să scrie o carte despre comunicarea Uniunii Europene.

În perioada 2003-2007, înainte de a decide să mă implic politic, am scris pentru presa locală clujeană, iar câteva din aceste materiale sunt grupate acum în „Uniunea Europeană văzută de la Bruxelles”. Tot în această publicaţie, la final, am inserat interviul pe care l-am acordat în aprilie 2006, Lianei Ionescu, pentru cercetarea “A relata de la Bruxelles despre Uniunea Europeană. Cazul României”, publicată apoi în cartea „România şi integrarea europeană. Logici şi rutine jurnalistice”.

Sper ca lectura acestor materiale să fie un punct de plecare şi pentru alte cercetări. Prin cele prezentate am dorit să creionez perioada de pre-aderare a României la UE, văzută de un român din Bruxelles-ul european.

Dan LUCA / Bruxelles


Niciun comentariu: