marți, 2 august 2016

10 zile în Provence

Franţa rãmâne destinaţia preferatã pentru vacanţele de varã. Dacã acum doi ani am petrecut o sãptãmâna în Bretania, anul acesta am ales Provence. Am revenit cu mare plãcere în aceastã zonã, cu amintiri plãcute din anii ’90 (Universitatea de Varã de la Montpellier – 1995 şi Întalnirea Preşedinţiilor Asociaţiei Studenţilor Europeni de la Aix-en-Provence – 1998).

A fost plãcut sã atingi plaja Coastei de Azur şi sã strãbaţi strãzile din Saint-Tropez. Simpatia pentru acest oraş e legatã nu de opulenţa vaporaşelor afişate în port, ci de legandarele filme cu jandarmii francezi, avândul în rolul principal pe inagalabilul Louis de Funes. Clãdirea “Gendarmerie Nationale” din filme este acum transformatã în Muzeul cinematografiei.

M-au impresionat în sud-estul Franţei podgoriile. Sute de branduri, “vizibile de la stradã”, te invitã aproape non-stop la degustarea vinurilor produse. Un profesionalism desãvârşit, iar marketingul este perfect. Am avut norocul sã fiu în zonã la un concert de muzica rock desfãşurat într-o podgorie… clipe de neuitat la Chateau L’Arnaude.

Un concept interest de camping am întâlnit la Cabanes De Lalouvesc. Va las sã descoperiţi pozele de pe web, în care veţi vedea casuţele suspendate in pom.

Dan LUCA / (din nou la) Bruxelles

Niciun comentariu: