sâmbătă, 24 august 2019

De ce o nouã carte intitulatã “Mapping the influencers in EU Policies”?



Excelentã senzaţia de a publica o carte. Un sentiment special, un proiect complex dus la final… Iar dacã unii cred cã te îmbogãţeşti scriind o carte despre Bruxelles-lui european, le recomand sã încerce…

Cartea “Mapping the influencers in EU Policies” mi-am imaginat-o de vreo 20 de ani, iar în ultimii doi ani am gãsit motivaţia necesarã sã o realizez. Am mai scris câteva cãrţi înainte, dar acum este ceva unic. Este de fapt un curs pentru studenţii şi masteranzii de la ştiinţe politice, drept, comunicare sau studii europene, dar în acelasi timp şi un studiu extins adresat experţilor din Bruxelles-ul european.

Valoarea adaugatã intervine în special datoritã abordãrii inclusive a prezentãrii entitãţiilor din jurul instituţiilor europene, începând cu Reprezentanţele Permanente ale ţãrilor membre UE, trecând prin mediul corporatist şi ajungând pânã la cei care vin din segmentul profesiilor liberale.

De cel puţin 15 ani “navighez” în lumea asociaţiilor europene şi mi-am permis prin intermediul acestei cercetãri sã clasific aceste structuri, dar şi sã prezint douã studii de caz, unul legat de proiecţia federaţiilor industriale din domeniul agriculturii pe structura româneascã şi o comparaţie între Uniunea Europeanã şi Statele Unite ale Americii la nivelul structuriilor din politica de energie.

Din miile de contacte am selecţionat 40 de experţi pe care i-am rugat sã prezinte tendinţele în afacerilor europene cu orizont 2030. De abia aştept sã vãd cum inteligenţa artificialã va influenţa deciziile în politicile sectoriale.

Am mers mai departe şi am încercat sã creionez oportunitãţile de afaceri din Bruxelles, cum sã gãseşti un loc de muncã dacã adori structura comunitarã sau câteva sugestii legate de comunicarea europeanã.

La final de proiect, doresc sã mulţumesc celor aproximativ 50 de persoane care au avut o contribuţie directã în aceastã cercetare.

Câteva gânduri şi despre editura Palgrave Macmillan. Fantasticã experienţa în a lucra cu o editurã mondialã, o adevãratã plãcere sã interacţionez cu birourile din Anglia, Germania, Elveţia şi India.

Desigur, puteţi achiziţiona cartea. Trãim într-o lume digitalizatã şi procedura e usoarã, aşa cum se sugereazã pe pagina editurii.

Eu vã mulţumesc pentru cã citiţi aceste rânduri şi sper din toatã inima cã aceastã nouã producţie editorialã sã vã fie utilã.

Dan LUCA / la Bruxelles de vreo 22 de ani

Niciun comentariu: